ZTM Warszawa szuka przewoźnika z 50 autobusami 12-metrowymi

ZTM Warszawa szuka przewoźnika z 50 autobusami 12-metrowymi

9 stycznia 2024 0 przez EV Manager

Warszawski organizator komunikacji rozpisał przetarg na usługi przewozowe obejmujące 50 brygad z wykorzystaniem autobusów 12-metrowych. Przyszła umowa będzie obejmować realizację usług przez minimum trzy lata. ZTM dopuszcza pojazdy nie starsze niż z 2016 r. – W tym roku kończą się umowy z PKS Grodzisk Mazowiecki i z Relobus (dawniej Arriva) – informuje Tomasz Kunert, rzecznik prasowy ZTM.

Przedmiot zamówienia obejmuje wykonywanie usług przewozowych przy wykorzystaniu 50 autobusów o długości ok. 12 m oraz zapewnieniu minimum trzech wozów rezerwy. Przewidywana liczba wozokilometrów to dokładnie 11.933.332 z możliwością zmniejszenia o maksymalnie 10%. Rozpoczęcie świadczenia usług nastąpi po upływie 12 tygodni od daty podpisania umowy, jednak nie wcześniej niż od 1 grudnia 2024 roku. Przewozy będą realizowane dokładnie przez okres trzech lat.

Autobusy o długości 11,8-12,2 mają pomieścić min. 85 pasażerów (wskaźnik napełnienia 6,7 os./m2 podłogi dla pasażerów stojących), w tym min. 24 na miejscach siedzących. Wymagane są jedno miejsce na wózek, układ drzwi 2-2-2. Pojazdy mają być w pełni niskopodłogowe – z wejściem na wysokości 340 mm. Pojazdy mają być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2016 r., a dopuszczone rodzaje zasilania to olej napędowy, alternatywy (biopaliwa, CNG, LNG, napęd elektryczny, wodór), hybrydowy.

Termin składania ofert mija 9 lutego. Startować mogą podmioty, które mają środki bądź zdolność finansową w wysokości 20 mln zł oraz które w ostatnich trzech latach realizowały usługi przewozowe na poziomie min. 2 mln wozokilometrów w jednym roku (na podstawie maksymalnie trzech umów). Przewoźnik musi posiadać stosowną licencję (zezwolenie) oraz zajezdnię na terenie Warszawy bądź gmin podwarszawskich, w których jeżdżą autobusy organizowane przez ZTM. Ponadto firma musi wykazać w okresie ostatnich trzech lat średnioroczne zatrudnienie w liczbie co najmniej 70 pracowników. Jedynym kryterium wyboru jest cena.

Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień podobnych. Przewidziano dwa główne warianty: przedłużenie terminu świadczenia usług o 36 miesięcy albo zwiększenie liczby autobusów o 25 (plus min. dwa wozy rezerwy) wraz ze wzrostem liczby wozokilometrów do 2 mln rocznie (z tolerancją -10%) – z zastosowaniem zwaloryzowanej ceny z oferty przetargowej.

Przetarg zapewne dotyczy głównie brygad obsługiwanych przez Arrivę (Relobus) na podstawie umowy z 2016 r. Przewoźnik rozpoczął realizację przewozów 1 grudnia 2016 r., a umowa obejmuje okres właśnie do końca listopada 2024 r. Firma zapewniła 54 nowych Solarisów o długości 12 m, w tym pięć hybrydowych. Były to pierwsze autobusy z białymi wyświetlaczami w Warszawie. Nieco później, bo pod koniec grudnia, swoją ośmioletnią umowę zakończy PKS Grodzisk Maz. Do jej realizacji przewoźnik zapewnił 49 Solarisów Urbino 12 spełniającymi restrykcyjna normę emisji spalin EURO 6 oraz 5 autobusów MAN Lion’s City zasilanych biopaliwem B100.

 

Źródło: transport-publiczny.pl